tisdag 18 november 2008

Vilken blåsning


*Pust* *stön* *stånk* Finns det något värre än blåst och varför bor man då i Skåne och dessutom vid kusten?

Cyklade till jobbet imorse (tar ca. 10 minuter) och då hade man motvind. 2 tramptag fram och ett tramptag bak ungefär. Då i sin naivitet tänker man ju vad skönt att cykla hem i eftermiddag med en go medvind....Men ICKE. Självklart ska det vara motvind även under hemresan. 2 trampsteg fram och ett trampsteg bak.

Därför kommer jag osökt in på en ny lista....
Hatlistan:
1. Motvind
2. November (kan det bli gråare?)
3. Vinter i Skåne
4. Spindlar
5. Hajar

Nähä, om man skulle ta tag i sitt liv och fixa ihop lite gott käk till sig själv och älsklingen som just nu är och tränar.

Ikväll tittar jag på House på 4:an, men om någon har missat den härliga filmen 50 first dates med Drew och Adam, så kan jag varmt rekommendera den. 4 snusdosor av 6 möjliga. Den visas kl.21.00 på 3:an.

Såg förresten att kl.01.10 visar dem den kultförklarade serien Xena-krigarprinsessan på 6:an. Snacka om klass. (Ligger lite ironi i det, men inte enbart!)

God kväll.

1 kommentar:

Anna sa...

Jag säger ju det älskling! Vi sticker utomlands ett halvår. Vad har vi att förlora? Ta tjänstledigt. Jag är ju redan tjänstledig, sen åker vi till karibien eller något och plockar frukt! SNÄÄÄÄÄLLA! Vore underbart..

Förstår inte varför hajar hamnat på hatalistan.. Haha. Här finns ju inga.

Love you..