torsdag 20 november 2008

Godkänt=sparken???

Måste debattera lite av vad som hände inatt. Mexico förlorade mot Honduras med 1-0, men dem tog sig ändå vidare till nästa kvalgrupp p.g.a. bättre målskillnad. Men det räcker inte utan nu spekuleras det vilt om att Svennis ska sparkas. Kom igen! Ha lite tålamod. En av världens bästa tränare har haft landslaget i ett halvår och redan nu är han på väg att få sparken.

Om jag inte missminner mig så tog han England till VM-slutspel med minsta möjliga marginal. (England vann över Grekland efter ett underbart frisparksmål av Beckham på tilläggstid) Svennis har det där lilla extra som många andra coacher inte har. Han lyckas! Jag kan lova er att jag äter upp mina sura inomhusskor om Mexico INTE tar sig till VM i Sydafrika. Under förutsättning att Svennis stannar. Lämnar han finns det en risk att Mexico missar VM.

Tänk om man haft samma tålamod på andra jobb? Hur hade det sett ut? Gå och oroa sig. För om man lyckas med något, men bara lyckas lite och inte gör succè på jobbet direkt så får man sparken.

Får ett scenario i mitt huvud:
R = rektor J= jag

R - Dina elever har förbättrat sig.
J - Kul att du tycker det.
R - De hade bra resultat på de nationella proven. De blev godkända.
J - Ja, det är ju kul.
R - Tyvärr får du ändå sparken, för vi kräver att alla ska få minst VG.

Nu är det lunch. Därefter blir det Bambisar på hal is :)

God middag!

Inga kommentarer: