torsdag 27 november 2008

Hockey för hela slanten

2 saker på agendan ikväll.

Nummer 1: RBK!!! En härlig vändning i kvällens match. 2-1 inför 3:de perioden kändes stabilt, men 2 snabba mål av Brynäs i början av 3:de perioden fick en att tänka tillbaka till förra mötet med Brynäs på hemmais. Då var jag och Micke på plats och jublade efter 3-0 inför 3:de, men det förvandlades till en 3-4 förlust. Nu tog Rögle sig samman och vände tillbaka till en 4-3 seger. Så underbart. Nu är Rögle på 3:de plats, men det är så tajt i serien. 3 förluster och dem är nere i skiten, men något sådant tänker man inte på ikväll. 3 poäng!!!

Nummer 2: Hockey Bockey ikväll. Mitt kära lag AGIF slog tillbaka Byggarna med en stabil 12-5 seger. Denna gången fick jag näta 6 gånger, så nu har jag gjort 10 mål på 3 matcher. Drygt 3 mål i snitt. Förra året blev det drygt 2 mål i snitt, så man får väl se om det slås. Vi pratade efter matchen om att vi måste skärpa oss. Vi får inte vinna mer nu (har 2 segrar och 1 förlust hittills). Nu finns det en risk att vi får spela en turnering där vi får möta de bästa lagen från division 1 och det blir inte alltför roligt. Så är det i korpen där vill man inte möta "elitlag".

Nu är det läggdags och imorgon är det fredag och en stundande helg! Blir en kul och mysig helg med pokerkväll hos Robban på lördag och julskyltning 1 advent nere i stan. Har jag sagt att jag blir som ett barn när det närmar sig jul. Julkalenderna är inhandlad :)

Gute Nacht!

1 kommentar:

Anna sa...

Jag älskar dig så mkt.. Du är söt. Puss