fredag 21 november 2008

Mer makt till juryn mindre till folket

Det är så tradigt när folket ska rösta. Då spelar det ingen roll hur bra man är. Lider med Anna. Hon har varit grym i hela idol. En annan som imponerar alltmer är Robin. Kevin är ju som vanligt Kevin. Proffs. Ett tips ring och rösta på honom, man får höra ett ganska kul automatiskt svar från Kevin.

Vi såg Get smart innan idol. Jag hade snickrat ihop chili con carne till oss. När vi började äta tyckte jag det var lite smaklöst. Då frågade min kära sambo:
- Du tog väl i förpackningen med chili con carne kryddorna.
- Oops.
Glömde den viktigaste kryddan, men jag gjorde mitt bästa för att göra en mysig middag till oss ;)

Get smart med Steve Carell var en klart godkänd film. Humor från första minuten till sista, men den saknar ändå något. Filmen får 3,5 snusdosa av 6. Värd att hyra en bakisdag, men inte mycket mer.

Vad är det senaste i sportens värld?
- Trelleborgs FF`s Michel Mensah misstänks för sexbrott?! Han blev hämtad av polisen innan torsdagsträningen. Undrar om träningen blev nåt bra efter det?
- Henrik Larsson verkar göra debut i FC Helsingborg på söndag. Mina tankar om detta tar jag vid ett senare tillfälle, för om det har jag en del åsikter.
- Peter Gerhardsson ass. tränare i HIF tar över BK Häcken. All lycka till honom. Kan ju hoppas det blir ändring i Häcken med honom, så att dem inte vinner över HIF. När Häcken är i allsvenskan brukar dem ta minst 4 poäng mot HIF!

Sist men inte minst måste jag berätta om dagens ironiskämt mot mina elever. Jag serverar soppa till eleverna. En elev kommer fram till mig:
E = elev J = jag
E - Jag vill ha mer.
J - Tyvärr har jag inte MER, men du kan få soppa istället.
E - Va?
J - Ja, jag har ingen Mer-dricka.
E - *funderar* sen kommer det ett härligt skratt när han och övriga klassen förstod skämtet :)

God night!

Inga kommentarer: