onsdag 19 november 2008

Landskap=Kompismatch

Å så var det onsdagkväll. Nu har nästan arbetsveckan gått och en härlig helg är i antågande. Har varit i valet och kvalet om jag ska bli hemma ikväll och se på landskampen eller sticka iväg och träna med AGIF. Efter ett moget övervägande har jag kommit fram till att det blir träning.

Om ni läste mina tidigare inlägg, så kanske ni såg min lista på överskattade saker. Landskamp var en av dem. Visst ska jag vara ärlig mot mig själv och er så hade jag sett på landskampen om jag inte skulle träna, men kom igen. Man spelar en helt betydelselös match där man snarare kramar varandra istället för att smälla på lite och med 78 byten för att matchen inte ska ha för högt tempo och kung Zlatan är inte med.

Men trots detta finns det en del som ska bli intressant med matchen:
1. Rasmus Lindgren - Hur bra är han egentligen. Har man tagit plats i Ajax startelva bör man hålla landslagsklass.
2. Marcus Berg - Öste in mål i blåvitt och fortsätter ösa in mål i Groningen. Lasse låt han få spela hela matchen!
3. Holländsk totalfotboll. Pallar Sverige trycket. Sverige brukar ju ha svårt i träningsmatcher.

2 tankar om startelvan:
1. Daniel Andersson - Varför är karl med? Ok, att han är en lojal spelare och gör sitt jobb i det tysta, men kom igen detta är LANDSLAGET! In med Kim Källström, Petter Andersson eller Viktor Elm. De 2 sistnämnda bode ju få en ärlig chans att få visa det svenska folket vad dem går för.
2. Henrik Larsson - Ja, tro inget annat än att Henke är en gud för mig, men han har kommit upp till åren och kan allt om landslaget utan och innantill. Men Markus Rosenberg måste ju få speltid och få lite erfarenhet från landslaget!

Förövrigt kan jag nämna att jag känner mig smart för idag spelade jag min SM-match på vetgirig. Jag vann med 3-1! Man får 6 frågor som man ska svara på inom 2 minuter. Nu har jag hittills vunnit 2 matcher av 2 hittills. Vinner nog min grupp och går vidare till slutspel. Kan varmt rekommendera sajten. www.vetgirig.nu

Nu vankas det soffläge och lite vila inför den viktiga inomhusträningen. Denna gången ska jag inte somna!

Trevlig kväll!

1 kommentar:

Anna sa...

Jag somnade istället! skönt att vara trött för engångskull.. *gäsp* på dig älskling...