fredag 21 november 2008

Kevin och Anna är riktiga idoler

Ikväll är det idol som gäller. 5 stycken återstår. För 2 år sedan orkade jag absolut inte se idol. Tyckte bara det var kul med auditions när folket var pinsamma och gjorde bort sig. Framförallt dem som absolut INTE hade någon självinsikt överhuvudtaget och hade mage att gnälla på juryn när dem sjöng sämre än en kratta. De ögonblicken älskar jag :) Men nu har jag även blivit frälst av den resterande delen av idol. Har varit med från början av idol 2009.

Kvällens startfält ser ut enligt följande:
1. Robin Bengtsson
- Let me entertain you / Robbie Williams
- Fields og golds / Sting
2. Kevin Borg Telenr. 099-41402
- If tomorrow never comes / Ronan Keating
- In the shadows / The Rasmus
3. Anna Bergendahl Telenr. 099-41403
- Simply the best / Tina Turner
- Over the rainbow / Eva Cassidy
4. Johan Palm
- I`ll stand by you / The Pretenders
- Friday I`m in love / The Cure

5. Alice Svensson
- Because of you / Kelly Clarkson
- Crazy in love / Beyoncè

Det är tema kärlek och deltagarna har tillägnat en låt till en närstående och en låt till fansen. Jag har gjort en kupp. Skrev bara nummer till Kevin och Anna för ni får bara rösta på dem. De är i en klass för sig. Visst beundrar jag Robin, Johan och Alice också, men nu när man följt deltagarna från början har man märkt att Kevin och Anna klarat alla olika kategorier med bravur medan vissa teman har lyst igenom på både Robin, Johan och Alice. Blir Kevin eller Anna utröstade får man nog sluta titta på idol :) Fast det har min sambo sagt några gånger om andra som blivit utröstade, men ändå tittar hon nästa fredag igen :) Så det blir nog likadant för mig.

Vem åker då ut ikväll? Jag hoppas på Johan, men tror tyvärr det blir Alice.

Nu ska jag göra chili con carne till mig och älskling som är och tränar sen blir det käk och en film innan idol. RÖSTA PÅ KEVIN ELLER ANNA :)

Ciao ciao!

Inga kommentarer: