söndag 30 november 2008

Från kosing till tjockhuvuden

Hushållet bringade hem alla pengarna i gårdagens poker. Anna vann första rundan och jag vann andra rundan. Det dracks ju självklart öl till pokern och lika självklart var att vi skulle ut och fira vinsterna på Harrys. Klockan halv 2! Men det var riktigt riktigt kul både hos Robban och ute på Harrys. Där mötte vi upp Spenan, Karl och Jim.

Har precis varit ute och gått för att hämta bilen. Var skönt. Hörde på radion att det varit massa problem och ståhej i centrala Lund. Det är ju 30 november och runt 100 nazister hade samlats för att marschera. Då hade motdemonstranter gått dit och givetvis protesterat. Då hade dem...höll på att säga som vanligt...kastat gatsten mot polisen! Det är fantastiskt att de aldrig lyckas. Hur f_n kan man vara så trög så man kastar gatsten och håller på med polisen! Hela poängen med motdemonstrationen misslyckas! Hade jag varit nazist hade jag varit skitglad över att se tröghuvudena som bråkar med polisen. Kom igen! Motdemonstranterna har ju allt att vinna! Hade dem gjort en vettig demonstration istället hade det gett effekt, men nu tycker nog dem flesta som mig att vilka idioter motdemonstranterna är istället för att koncentrera sig på nazisterna! *puh* Nu har jag fått ur mig lite aggression :)

Dagens Tv-tips:
1. 20.00 Tv4. Sporten.
2. 20.30 Tv4: Parlamentet. Johan Glans är med! Plus Björn Gustavsson.
3. 21.00 Tv3: Miami Vice.

Tyvärr missar jag dock Erik och Mackan på 6:an.

Inga kommentarer: