fredag 21 november 2008

Glögg- och filmhelg

Så var ännu en arbetsvecka till ända. Sitter i klassrummet och fixar iordning det sista innan helgen. Detta är så härligt när man sitter här och vet att man har hela helgen framför sig.

I helgen händer det en del. Bl.a. har vi blivit bjudna på glöggparty imorgon till en av Annas kompis kompis :)

Förresten världsordningen är rubbad! Min kära kollega Robert har lovat mig att fixa FM-09 till måndag! Har fått låna en del filmer av honom också, så det blir nog lite av en filmhelg till helgen också. Mycket popcorn och mys i soffan är en helgjuten Andreas-helg.

Filmerna jag har lånat är:
- Tropic Thunder. Actionkomedi med Ben Stiller
- Over her dead body. Romantisk Komedi.
- Righteous kill. Actiondrama med De Niro och Pacino.
- Get smart. Komedi med Steve Carell
- Wall-E. Disneyfilm.

Over her dead body valde jag till min älskling för hon älskar den typen av filmer, så romantisk är jag :)
Righteous kill med Pacino och De Niro kan inte bli fel...eller?! Har sagt det en gång innan och kommer inte säga det igen. Jag och min kära sambo skulle hyra film och äta pizza. Det var andra daten, så man var ju lite spänd, men då kläckte jag självsäkert ur mig ett härligt citat som Anna påminner mig om än. Håller i filmen Tolken och säger:
- Sean Penn och Nicole Kidman är i huvudrollen då kan det INTE bli fel.....

Oj vad fel jag hade, så seg och dryg film. Men man lär sig av sina misstag, därav att jag aldrig säger det igen :)

Ps. På söndag någongång skriver jag vad jag tyckte om filmerna Ds.

Trevlig helg!

Inga kommentarer: