onsdag 19 november 2008

Sömnproblem??? Inte jag inte :)

Det blev visst lite djupare vila innan träningen, men inte mer än en kvart-halvtimmes sömn, så det blev en så kallad power-nap. Gjorde susen för man kände sig pigg på träningen. Jag är verkligen mannen som kan somna när som helst. Det kvittar vad jag åker med buss, båt, flyg, bil...jag somnar. Det kvittar vad jag tittar på jag somnar...dvs. om jag är trött eller vill sova. Värsta exemplen är:

1. Jag tänkte att jag för en gångs skull skulle se en basketmatch som dem visade på TV. Tror det var Helsingborg mot något lag. Matchen började väl vid 19-tiden och jag var trött efter att ha jobbat. Lade mig i soffan vid kvart i 7-tiden. När det var dags för match och domaren gjorde uppkast slocknade jag, så ungefär 19.01 sov jag och vaknade när det var några minuter kvar av matchen :)

2. Det var Champions League final mellan Milan-Liverpool. Som valigt hade man jobbat. För er ej sportintresserade kan jag säga att matchen var på en onsdagskväll kl.20.45. Iaf. matchen var verkligen matchen med stort M. Den hade ALLT och det gick till förlängning och där hände hur mycket som helst. Man satt på helspänn! När domaren blåste av förlängningen var det alltjämt lika och matchen skulle gå till straffar. Nåt som alla fotbollsnördar verkligen vill se. Vad gör då ägget Andreas...jodå han somnar i soffan och vaknar en halvtimme senare och inser att man missat något hyfsat stort. Grämer mig än!

Nog om sömn. Måste passa på att även här tacka min älskling för den underbart goda maten som serverades när man kom hem från jobbet. Det kan man vänja sig vid ;) Tack älskling.

Imorgon ska jag och min klass åka skridsko. Det är såå kul att se dem. Det är som att släppa ut vad man nu släpper ut på ängar eller hur ordspråket nu går ;) De är överallt och ingenstans på isen. De flesta fullständigt orädda. Full fart och hur får man då stopp på sig själv...jo man åker givetvis pang in i sargen. Effektivt :)

Sov gott och Buenas Noches!

Inga kommentarer: