söndag 23 november 2008

Hur bra är innebandyn???

"Jag ska aldrig dricka igen" har man sagt det någon gång. Framförallt på en söndagsmorgon :) Riktigt så illa var det inte igår. Kvällen avslutades iaf. med en smaskig kebabtallrik.

Vad händer idag då? En stor händelse som jag lär följa är Henrik Larssons framfart i innebandyns superliga. Henrik är med i truppen i dagens match hemma mot Jönköping. Han lär börja som reserv, men kommer nog få hoppa in. Drömscenariot är ju givetvis att han nätar direkt och jag blir inte förvånad om han gör det. Tydligen är Henke en avig spelare som behöver jobba på den defensiva biten.

Det hade varit så häftigt om han lyckas. Skaderisken kan man skita i. Va f_an det finns en risk bara du går utanför dörren framförallt i detta vädret. Det är väl snarare frågan om hur hög nivå innebandyn håller om han lyckas och blir ordinarie. En "amatör" tar plats i världens bästa liga? Det som jag tycker är roligast är att Jihde Niklas blir bitter. Det gillar jag. Han tror ju han är störst bäst och vackrast :)

Engelholms innebandylag gjorde en "Henke" i gårdagens match hemma mot Färjestaden. Engelholm hör hemma i division 1. Ängelholms FF`s anfallare Mattias Adelstam spelade för innebandylaget. Ska man vara helt ärlig blev det väl inte någon större succè. Engelholm förlorade med 1-6 och Mattias gjorde väl inget större väsen av sig.

Helgens sporttankar:
- Rögle 2:a i elitserien!
- Luton inkasserade en tung förlust.
- Chelsea, Arsenal och Liverpool tappade poäng!
- San Josè krossade Washinton med 7-2.
- 16.00 FC Helsingborg-Jönköping.

Go Henke!

Inga kommentarer: