tisdag 25 november 2008

Från fotboll till får

Tjohoo! Nu kan äventyret börja. FM-09 är installerat och manager Finnberg är tillbaka. Förra gången det begav sig var det FM-05 så det var ett tag sen. Då tog man Middlesbrough till både Champions League-seger och uefa-cup seger! Detta äventyret börjar självklart med HIF!
Vi har precis sett filmen Step Brothers med Will Ferell. En riktigt bra och rolig film. Will är 39 år gammal och bor hemma hos sin pappa. Farsan gifter sig och frun har även hon en son som fortfarande bor hemma. Han är "bara" 41 år. Självklart hittas det på en massa påhitt och ståhej. Filmen håller och man fick sig många goa skratt. Bästa betyget hittills på bloggen. 5 av 6 snusdosor.

Förresten hände en ganska kul grej på jobbet efter eleverna gått hem. Mina kollegor Henrik och Jocke hade precis pratat om Jockes imponerande arbete från universitetet. Ett riktigt stilfullt och ordentligt arbete. Precis när dem diskuterade det kom jag in och skulle ta en sak från min teknikpärm som jag lånat till dem. I pärmen fanns samlat saker som jag hade gjort på "mitt" universitet. Upp tar jag ett sött litet får som man baktill kan dra i "papptrådar" så att det framifrån ser ut som att fåret springer. Lite som en marionettdocka fast inte lika avancerat. Det satte lite perspektiv på hur olika utbildningar kan vara :)

Guten Abend!

Inga kommentarer: