tisdag 2 december 2008

Träning inför marathon

Mitt nya liv har börjat! Jag följer självaste Stockholm Marathon-mästaren 2001 Anders Szalkais rekommenderade träningsschema för att springa ett marathon på en tid under 4 timmar och 30 minuter. Träningen är under en 26-veckorsperiod. Slutmålet är att springa Stockholm Marathon som är om just 26 veckor, men jag har inte beslutat om jag ska avsluta med det, men visst hade det varit coolt. Jag vill någon gång i mitt liv springa ett marathon, cykla Vätternrundan och åka Vasaloppet. Det förstnämnda känns iaf. inte som en omöjlighet.

Dag 1: Sprang 4 km på 25 minuter. (kändes väldigt långsamt, men man ska nog lita på Anders :) skulle sprungit på 28 min)

Får väl se om jag klarar av utmaningen. Det följer ni här. Jag kommer att hålla er uppdaterade :)
Annars kan jag nämna att vi hade idrott i skolan idag. Det var handboll på schemat så jag och min kollega ställde oss i varsitt mål. När jag skulle skynda mig att hämta bollen som hamnat bakom mål reste jag mig snabbt upp och PANG, så slog jag huvudet rakt i en järnstång bakom målet. Fick ganska ont, men självklart kan man inte (man som man är) visa att det kändes, så jag spelade vidare. När jag fick en passning passade jag bollen vidare och kände uppe på huvudet och då var det ganska mycket blod på min hand, så det fick bli att jag avbröt mitt idrottspass. Dock ska tilläggas att eleverna blev imponerade av att jag inte gnällde ;) Superhjälte för en dag!

Nu vankas det kycklinggryta. *mums* plus att älskling har gjort härliga lussekatter som ska avnjutas. (nu kan jag ju äta med gott samvete)

Trevlig kväll!

Inga kommentarer: