lördag 13 december 2008

Ny mobiltelefon

Var på Väla och strosade rundor. Anna har tjatat på mig några månader om att jag ska fixa telia abonnemang så vi kan ringa gratis till varandra. Sagt och gjort, men det råkade även bli en telefon på köpet ;) Så här ser den ut:

Känner mig nöjd hittills. Den har roliga spel :)
Försäljaren såg nog enkla pengar när jag stegade in i butiken. Konversationen var ungefär så här:
F = försäljare J = jag
F - Ska du köpa mobil?
J - Nja, jag ska byta abonnemang.
F - Ok, vad för telefon föredrar du?
J - Nja, vet inte riktigt.
F - Ok, ringer du mycket?
J - Nä, inte speciellt.
F - Ok, ringer du eller skickar mest sms?
J - Det är nog lite av båda.
F - Ok, vad är du ute efter i en mobil?
J - Vet inte riktigt. Inget speciellt.
F - Kamera, musik, andra funktioner?
J - Hyfsad kamera kanske.
F - Ok, då tycker jag denna är bra.
J - Ok, då tar jag den :)

Grejen är att jag inte handlar så ofta, men när jag väl gör det ska det gå så smidigt som möjligt. Jag är nog den enklaste kund man kan ha att göra med hahaha. Nu känner jag mig nöjd och glad :)

Ikväll blir det nog El Classico Barca-Real Madrid. Kan bli en riktig höjdarmatch. Det ser väldigt väldigt mörkt ut numera för Rögle om någon nu har missat det. Ligger just nu under med 1-3 mot Linköping efter att ha lett med 1-0 *suck*

Jaja, nu ska det göras smaskig mat. Guten Abend.

Inga kommentarer: