söndag 14 december 2008

Löpdag 6

Då var den sjätte löpdagen överstökad. Det kändes väldigt lätt och skönt idag faktiskt. Kan bero på att jag invigde den nya mobilen med dess walkman. Springa till Imperiet är ju klockrent! Sprang den längsta sträckan hittills. 7 km på 42 minuter. Känns som man kan springa betydligt fortare för man är inte speciellt trött när man är klar, men man bör ju hitta ett lagom tempo till när man springer ett marathon. Det är ju trots allt 35 km och 195 meter till att springa ;) Denna veckan har jag då sprungit 18 km och 15 km förra veckan så snart har jag samlat ihop till ett marathonlopp. Nästa vecka blir lite tuffare med 20 km springning fördelat på 3 dagar, så det är bara till att ladda batterierna och mala på för detta SKA jag klara av!!!

Blir mer bloggande senare idag, men nu ska jag hoppa in i duschen. Varför säger man förresten HOPPA in i duschen?
Finns en hel del andra lustiga kommentarer såsom:
- Gå på toaletten.
- Lite kaffe på maten.
- Slå mig ner i soffan.
- Slå upp sidan 5 i boken.

Duschen var det ja :) Bye bye!

Inga kommentarer: