söndag 30 januari 2011

Senaste tidens träning

Inget bloggande på en dryg vecka och det har sina förklaringar i...nytt x-box spel :-)
Här kommer en kort resume om den gångna veckans strapatser.

Fredagen den 21 januari:
Har insett att fredagar är en klockren dag för att simma. Slutar tidigare på fredagar så man hinner simma innan alla andra kommer. Det är jag och max 3-4 andra som simmar så det är perfekt. Det blev 1250 meter på 36 minuter.

Lördagen den 22 januari:
Löpning för att testa om jag kunde komma under den magiska 50-minutersgränsen och det gjorde jag med råge! Tiden blev 46 minuter och 54 sekunder. Kände mig riktigt stolt och nöjd.

Söndagen den 23 januari:
Vila

Måndagen den 24 januari:
Låter konstigt men jag var riktigt sugen på att sticka ut på en joggingtur idag. Trodde aldrig att jag skulle vara sugen på att springa! Sprang 7 km på knappa 33 minuter.

Tisdagen den 25 januari:
Dags för den jätteroliga intervallträningen...not. Dock är känslan efter en intervallträning riktigt nice. Det var 8 minuters löpning i bra tempo följt av 2 minuters gång eller lättare jogg. Detta gjorde jag tre gånger.

Onsdagen den 26 januari:
Fotbollsträning inomhus där jag var utespelare för att få upp pulsen. Det blev lite drygt 1,5 timmes träning.

Torsdagen den 27 januari:
Vila

Fredagen den 28 januari:
Fredag=simning. Var riktigt skönt att simma idag. Stundtals var man helt ensam i bassängen så det var bara till att simma på utan en massa hinder. Tänkte jag skulle slå ett nytt rekord idag och det innebar att simma längre än 1500 meter. Det blev 1600 meter på 47 minuter.

Lördagen den 29 januari:
4 dagar sen senaste joggingpasset så idag var det hög tid för att sticka ut på en runda. Det blev den klassiska 7 kilometersrundan och det tog 32 minuter och 26 sekunder.

Söndagen den 30 januari:
Målet med dagens joggingrunda var att springa 12 km under timmen. Det blev lite kämpigt mot slutet då energin började tryta men tiden blev finfina 58 min 30 sek så jag kände mig nöjd efteråt.

Inga kommentarer: