måndag 10 januari 2011

Första dagen på jobbet och segheten gjorde sig påmind.

Nu jävlar. Bloggning 2 dagar i rad!

Första dagen på jobb och som brukligt var man seg när man kom hem. Hade även en del att stå i innan jag skulle iväg till Tomas för att se film så jag bestämde mig för att springa ett lite kortare pass idag. Kanske ganska smart med tanke på att det blev ett lite längre pass igår. Jag mätte upp en runda på 5,5 km och begav mig ut i kylan.

Tempot blev högt redan från början och jag började fundera på om jag verkligen skulle orka hålla det i 5,5 km. Körde på teorin att om jag springer snabbare kommer jag iväg till filmen snabbare...genialt??? Nja. Jag höll strax under 5 min per kilometer och det höll hela linan ut. Kom fram 27,20 minuter senare och var helt plötsligt en ny människa igen. Segheten var borta och jag kände mig betydligt piggare igen.

Förvisso ska väl erkännas att jag tog en lite powernap utan Tomas och Jans vetskap i slutet av filmen "The other guys" så lite trött var jag nog fortfarande.

Simma lugnt!

Inga kommentarer: