torsdag 20 januari 2011

Tider under 5 min/km.

Tjohoo helgen närmar sig! Har hunnit med 2 träningspass sen senast jag var här inne. Igår var det dags för första fotbollsträningen. Vi tränade inomhus. Dela upp i två lag, ut med en boll och sen är det bara till att köra. Svårare än så behöver det inte vara. Blev en dryg timmes...lir eller bökfotboll kanske man kan kalla det, men svettig blev man. Passade på att vara utespelare så man fick jobba på flåset.

Idag efter jobbet blev det en 8 kilometersrunda. Första 3 kilometerna var i princip bara uppförsbacke, men om det går mycket uppför i början så bör det ju tillslut gå nedförs också. Känns bättre att börja med uppförsbackar än att avsluta med dem. Sprang rundan på 38,17 minuter. Börjar känna att jag har fått upp flåset ordentligt nu och kan utan alltför stora problem hålla en fart som är under 5 minuter kilometern. Kan tillägga att jag aldrig har lyckats med det tidigare så resultat kan jag börja ana!

Nu är det snart dags att inta soffposition och se när Sverige tar gruvlig revansch i handbollen för debaclet mot Argentina senast!

Inga kommentarer: