måndag 17 januari 2011

Festligheter tar ut sin rätt.


Ingen uppdatering under helgen som varit och det har sina orsaker...eller kanske bara orsak och det stavas F.E.S.T. Det var fest på lördagskvällen så det blev inte många knop under söndagen. Dock blev det 7 km i lördags och det var till och med under 5 minuter per kilometer. Hamnade i ett skönt stim då löpningen bara flöt på.

Idag efter jobb var jag verkligen i valet och kvalet om jag skulle ut och springa. Numera sitter ju festandet i till framåt onsdag efter lunch nångång :-) Men envisheten sa ifrån, så det fick bli 7 km även idag. Trodde att allt som kallas form och dylikt skulle vara som bortblåst likt en finnjolle i Stilla Havet. Men otroligt nog sprang jag på lite drygt 33 minuter. Dock ska väl tilläggas att jag var helt slut när jag var klar. Den bra tiden får jag väl tacka Imperiet för då de var i lurarna under rundan. Kan varmt rekommendera Imperiet som löplåt.

För övrigt ska väl tilläggas att mitt snaskstopp är avbrutet. Kunde inte hålla mig i söndags. Vaknade upp på eftermiddagen (närapå iaf) och var sååå sugen på ett glas cola och visste att det fanns i kylen efter festen så då var det kört. Fick även bli lite chips och dipp på kvällen så jag har kommit fram till att jag ska vara snaskfri alla dagar i veckan utom en!

Inga kommentarer: