tisdag 11 januari 2011

Tisdagsflås


Tisdag. Då är nästan arbetsveckan gjord ju :-)

Har haft ont i foten hela dagen. Har varit någon konstig smärta mitt på, vid sidan av vänsterfoten (hur nu detta blev begripligt???). Hur som haver så har jag småhaltat rundor lite på jobbet och undrat hur det skulle gå med min planerade löpning idag.

Efter jobb tänkte jag att äh det är lika bra att försöka iaf. och efter att ha blivit lite varm i kläderna så försvann också smärtan i foten! Det blev ett intervallpass idag. 4*1000 meter (känns mer att skriva så än att skriva 4*1 km) Innan intervallen blev det 1 km uppvärmning och efter följaktligen 1 km nedjoggning. Mellan intervallerna blev det 3 minuters vila i form att gång. Jag höll ett tempo på strax över 4min/km så det känner jag mig ganska nöjd med!

Förövrigt sprang jag 1000 meter fram och tillbaka 4 gånger och innan jag började andra rundan var där en tant som gick förbi mig. En minut´senare började jag springa igen och sprang förbi henne och lite senare sprang jag förbi henne igen fast på andra hållet och till sista ytterligare en gång. Hon måste ha tänkt både en och två illasinnade tankar om denna galna, idiotiska, korkade, urblåsta man som plågar sig så i vintermörkret. Eller nä det var ju mina egna tankar medan jag sprang!

Nu ska det intagas lite föda och hängas lite i soffan. På gensyn!!!

Inga kommentarer: