tisdag 5 oktober 2010

Halva Vanbrosimmet

Ja, jag vet jag uppdaterar alldeles för sällan, men det beror på att bloggen bara ska handla om vägen mot en klassiker. Har inte tränat på något av de 4 momenten av klassikern sedan Christiansloppet. Dock har jag tränat fotboll och spelat match 3 gånger i veckan så en säck soffpotatis har jag inte förvandlats till än iaf.

Dock så kom min kära älskling med ett bra förslag igår. Hon ville simma och jag var inte sen att hoppa på. Så vi begav oss till badet nere på Söder. Tanken var att jag skulle simma 40 längder då det motsvarade 1 km, men när jag närmade mig slutet tänkte jag att ähh 4 längder till så blir det lika långt som jag har simmat som längst. Väl framme vid sista längden beslutade jag mig för att köra 16 längder till alltså 60 längder totalt som motsvarar 1,5 km. Detta tog 50 minuter så jag känner mig stolt över min och älsklings (simmade också 60 längder) bedrifter! Har inga direkta skavanker idag mer än att kroppen talar om att jag har gjort någonting igår som inte tillhör vanligheterna, men ingen direkt träningsvärk.

Får väl se hur upplägget kommer att bli till vintern, men först och främst blir det 2 veckor till med fotboll då vi lyckades bli trea i serien och därmed får kvala.

Simma lugnt så ses vi här på bloggen igen om förhoppningsvis inte alltför lång tid.

2 kommentarer:

Hiltz sa...

Det var på tiden, skulle precis till att anmärka på den dåliga uppdateringen :P

Men bra jobbat med simmet!

Finnmuff sa...

Då var det ju tur att jag hann blogga i tid innan du blev upprörd :-)