fredag 29 oktober 2010

Sista träningen innan semestern

Blev lite simning i måndags och det var nog sista träningspasset på 2 veckor. På lördag natt bär det nämligen av till Furteventura och jag är inte den typen av människa som tränar när jag är på semester. Är det semester så är det semester och då är det strand, bad och pina colada som gäller :-)

Hur som helst så blev det iaf. 60 längder i måndags alltså 1500 meter så det känns bra. Har funderat på klassikern. Det återstår 1 år och 4 månader tills man ska stå på startlinjen på Vasaloppet. Under den relativt korta tid som jag tränat hittills inför klassikern har jag insett vad som krävs för att klara de 4 momenten:

1. Vasaloppet: Skidåkning som jag bara åkt en gång. Får som tidigare skrivit bli träning uppe i Dalarna i vinter.
2. Vätternrundan: Har införskaffat en ordentlig tävlingscykel som rullar på bra och jag märkte att jag klarade av att cykla 10 mil i ett motionslopp relativt otränad så 20 mil till ska jag nog kunna reda ut.
3. Vansbrosimningen: Jag har simmat 1800 meter som längst och då kände jag att jag hade ganska mycket kraft kvar. Jag hade tänkt skaffa en våtdräkt också som gör simningen ännu enklare så jag ska nog överleva det.
4. Lidingöloppet: Lite hårdträning efter Vansbrosimningen så ska jag nog hitta en bra form så jag ska kunna genomföra loppet.
5. Pengar! Utrustning, kläder, simhallen anmälningsavgifter etc.

Inga kommentarer: