lördag 23 oktober 2010

En simmande åsna


För första gången denna hösten och förmodligen någonsin tog jag mig igår till simhallen ensam för att simma (Anna jobbade). Dock var jag millimetrar från att strunta i det för när jag var på väg till simhallen insåg jag att jag glömt mitt hänglås så jag var tvungen att vända hemåt för att hämta det. Men min åsne-envishet tog över så det blev simning trots allt.

Simmade 60 längder vilket motsvarar 1500 meter. Det gick ganska smidigt och det känns som att man blir lite snabbare för varje gång man simmar. Ganska logiskt förvisso men eftersom jag är en så pass kass simmare så är det inte lätt att märka av förbättringar. Skulle behövt en personlig tränare som lärde mig simma korrekt under en hel vinter. Några tips gott folk???

Mitt mål för denna vintern är att simma 3000 meter under 1,5 timme och just nu är mitt tempo på 31 minuter/1000 meter så det känns inte som en omöjlighet. Gäller att pricka in formtoppen en dag när det inte är så mycket folk i simhallen.

"Olyckshändelser är konstiga saker. Man råkar inte ut för dem, förrän man råkar in i dem." Citat från Ior.

Inga kommentarer: