fredag 6 augusti 2010

*Svett* *Pust* *Stånk*


Jaha, vad har man nu ställt till med??? Jo, jag har bestämt mig för att göra klassikern 2012 och då jag har berättat det för var gemene man så finns det nu ingen återvändo!!!

Jag kommer under de närmaste dagarna berätta lite mer omfattande vad en klassiker innebär, men i korta drag handlar det om:

1. Vasaloppet - 9 mil skidåkning.
2. Vätternrundan - 30 mil cykling.
3. Vansbrosimmet - 3 km simning.
4. Lidingöloppet - 3 mil löpning.

Inte nog med att man ska göra detta utan det ska dessutom göras inom loppet av ett år!

Förutsättningarna är inte direkt lysande. Har åkt längdskidor 1 gång i mitt liv! Har aldrig cyklat längre än 2 mil. Simningen bli nog inga problem *ironi*. Jag har ju före denna sommaren simmat som mest 3-4 längder i en bassäng och det motsvarar ju hela...100 meter!!! För första gången i mitt liv provade jag att simma över en sjö vid mina svärföräldrars sommarstuga. Då simmade jag 1,1 km så det var ju bra, men oj vad sliten man blev! Löpning har man väl hållit på med lite från och till, men 3 mil i kuperad terräng kan nog få den mest vältränade att bli spyfärdig. Jag har som längst joggat 16 km så då var jag ju iaf. halvvägs.

Som strössel på struten kan väl tilläggas att jag är ganska glad för att festa i goda vänners sällskap och är en riktig godisgris :-)

Summa summarum: Detta blir en baggis...eller inte.

Mer info om mitt träningsupplägg och om dem olika momenten kommer inom en snar framtid.

Ps. Se nu till att skriva och kommentera i bloggen nu så ni sätter ännu mer press på mig för det lär en soffpotatis som mig behöva :-) Ds.

Inga kommentarer: