lördag 7 augusti 2010

Del 1 av klassikern. Vasaloppet.


Jaha, då har man varit ute på en löptur som var en halv mil längs stranden. Tanken var inte att jag skulle jogga idag då jag spelade match tidigare under dagen, men ni kan nog räkna ut hur det gick i matchen eftersom jag "straffade" mig själv med att sticka ut och jogga. Fy f_n vad tungt det var idag. Tror inte det är helt ultimata förutsättningar att spela match i olidlig hetta trots att jag bara är målvakt innan en löptur. Men men nu känns det för jä_la skönt!

Så var det då den här klassikern som tydligen ska genomföras. 2012 valde jag för att kunna ge mig hyfsade förutsättningar för att reda ut det, men risken finns ju att man tänker att ähh det är ju över 1 år kvar så det är luuugnt. Men helt plötsligt står Vasaloppet för dörren och man har knappt gjort någonting.

Detta leder mig då in på första delen av klassikern. Vasaloppet. Det är alltså det som genomförs varje år på första söndagen i mars månad. Varje år har man tittat lite på det och tänkt att. Ha det hade jag aldrig vågat mig på! En skåning på skidor liksom. Det är väl lite som kaviar på en pannkaka. Det klickar inte riktigt. Denna längdskidåkning ska göras i 9 mil!!! 9 mil??? Det kommer väl ta 2-3 dagar för mig och jag kommer inte kunna röra mig på 2-3 veckor efter åket.

Förutsättningarna för mig:

- Har åkt längdskidor...1 gång i mitt liv. Då kunde jag knappt hålla balansen på de smala pinnarna som kallades skidor.
- Rullskidor vägrar jag av ren principsak att använda. Isf. får jag åka upp till Ljungby eller nåt för att inte riskera att stöta på nån jag känner medan jag åker på rullskidorna.
- Träna längdskidåkning i Skåne. Låt oss se nu. Det var en riktigt vit vinter detta året. Senast det var en sån vit vinter var 1986 så om en cirkus 23-24 år kommer det vara en lika vit vinter här nere i Helsingborg igen.

Hemsidan till Vasaloppet: http://www.vasaloppet.se/se/vasaloppet/start

5 kommentarer:

Hiltz sa...

Haha! Lovar att inte reta dig om jag ser dig åka rundor på rullskidor ;)

Finnmuff sa...

Dig kan man lita på :-)

Anna sa...

Vi får flytta till Söderbärke. Ingen kommer reta dig där.. :)

Finnmuff sa...

Ja, där hade man nog kunnat känna sig trygg :-)

Hiltz sa...

Nu tycker jag du kom med en otroligt dålig idé Anna :P