tisdag 10 augusti 2010

Del 3 av klassikern. Vansbrosimmet.

Har nu upptäckt att joggingen har blivit en del i vardagen. Skulle hämta en dvd-box hos Rickard imorse och tidigare hade jag alla dagar i veckan kört dit för att hämta den. Men vad gjorde man nu jo jag joggade dit och tillbaka. Sträckan fram och tillbaka var förvisso bara på 5,5 km men så nöjd jag känner mig nu!

Del 3 på klassikern är Vansbrosimmet. Det handlar alltså om att simma 3 km i dalälven. Första 2 km är medströms för att ändras sista kilometern till att vara motströms. Alla säger att simningen är det lättaste på klassikern. Jag vet inte om jag håller med. I efterhand kommer jag säkert tycka det men just nu känns det inte som det lättaste. Större delen av mitt liv har präglats av att vara en badkruka. När man var liten hoppade min jämnåriga kusin i bassängen med glädje medan jag stod vid sidan om med min badring och tittade på :-)

Nu har jag iaf. en härlig sambo som älskar bad och simning. Hon är som en fisk i vattnet. Hennes föräldrar har en stuga i Dalarna precis vid en sjö så vi bestämde oss för att simma över sjön (den är inte alltför stor) och tillbaka medan partnern rodde en eka bredvid. Sträckan fram och tillbaka var på 1,1 km och när jag var halvvägs smög sig tankar upp om att...ja det var ju ett fint liv jag levde iaf :-) men då kom den berömda envisheten fram och jag kämpade vidare. När man äntligen var framme och skulle gå upp kändes benen som gele. De darrade och och fortsatte nästintill simma trots att hjärnan slutat. Man kunde ju inte heller visa att man var trött och sliten med tanke på att när älskling var klar gick hon i land som om hon bara tagit sig ett dopp.

Det får nog bli till att införskaffa sig en våtdräkt och simma x antal längder i bassängen i vinter.

Vansbrosimmets hemsida: http://www.vansbrosimningen.se/startsida/

Inga kommentarer: