lördag 4 september 2010

Christiansloppet

Den stora frågan är vad man gett sig in på. Nu när man börjat jobba igen (jobbar som lärare så jag har förmånen att ha sommarlov) så försvann träningsmotivationen. Dock tränar jag fotboll 2 gånger i veckan så nån typ av aktivitet blir det iaf.

Nu har jag lovat en kompis att jag och han ska delta i Christiansloppet som startar från Olympia i Helsingborg och har sin målgång i Malmö. Loppet är på 10 mil. Jag har cyklat hela *ironi* 6 mil på cykeln fördelat på 3 pass innan morgondagens lopp. Smart som få så tänkte jag att jag skulle ut på en långrunda imorgon för att känna på det innan loppet nästa söndag, men döm av min förvåning när jag upptäckte att jag skulle åka loppet imorgon, så det är inte alltför mycket träning jag haft på cykeln.

Jag ska cykla med Karl som har varit tävlingscyklist i ungdomens år så det känns som att jag har tagit mig lite vatten över huvudet. Men men det ska nog gå eller cykla kanske man ska skriva :-). Återkommer imorgon om hur det till slut cyklades.

Inga kommentarer: