tisdag 23 november 2010

Intervallträning

Provade ett nytt typ av träningspass idag efter jobbet. Dock funderade jag både en och två gånger innan jag begav mig ut i det snöblandade regnet tillsammans med en vind som gjorde att man frös till en hel del, så det gällde att hålla igång.

Det var intervallträning som gällde. Jag joggade dryga kilometern som uppvärmning och därefter sprang jag 4*1000 meter. 1000 meter på lite drygt 4 minuter följt av 3-4 minuters vila och därefter samma procedur igen. Dock gick det inte att vara alltför stilla när man vilade för då kyldes man ner ganska snabbt. På ena hållet kändes det ganska skönt men på andra hållet var det desto tuffare med motvind. Undrar hur många människor som idiotförklarade en när man sprang där ensam i mörkret? Men nu känns det desto bättre inne i värmen med en stor kopp kaffe och ett gott samvete.

Skål på er!

Inga kommentarer: