söndag 21 november 2010

Form=hyena på flykt???


Nu under November månad har det blivit lite bättre med träningen. Fick en pulsklocka som erbjudande när man började prenumerera på en träningsblaska, men den pulsklockan har bara legat och samlat damm sedan september nångång, men nu äntligen har den tagits i bruk. Har hunnit med en handfull löppass med 11 km som längst hittills och då har jag använt min pulsklocka och det är intressant att se hur pass hög pulsen blir. Brukar ligga på en puls mellan 165-175 när jag springer med en liten höjning sista kilometern. Då börjar man förmodligen springa fortare omedvetet för att bli klar med eländet så fort som möjligt :-)

Löpningen har känts förvånansvärt bra. Var lite orolig för huruvida formen skulle ha spolats ner i diskhon lika fort som en hyena springer ifrån ett lejon med tanke på att jag inte varit ute och sprungit på 2-3 månader men den fanns kvar. Hjärnan blev lika förvånad som lungorna blev. Började hyfsat hårt föregående helg med ett 6 km pass på lördagen följt av ett 10 km pass på söndagen. Dock knackade mina ben på min axel på måndag morgon (hur de nu kan göra det) och berättade att vi minsann har ont i musklerna så jag blev påmind om hur det känns att ha träningsvärk. Men framåt onsdagen hade den mesta värken släppt så då blev det ett 7 km pass och nu i dag fick det bli ett 11 km pass så nu känns det riktigt gött att vara igång igen.

Trevlig söndagskväll så ses vi kanske ute i spåren nån dag.

Inga kommentarer: